“Allah menguji hambanya dengan ujian kesusahan dan keperitan hidup adalah untuk menjadikan mereka itu lebih kuat berjiwa kental. Allah juga memberi kesenangan kepada sesetengah hambanya adalah supaya mereka dapat membantu hamba lain yang susah. Jadi jangan terasa hina untuk menerima dan kedekut untuk memberi.”

- Sedutan Cerpen Syukurlah, Sabarlah, Solatlah.. -

Friday, March 25, 2011

Jadi artis terkenal

Julia membelek-belek gaun ketat yang dipakainya di hadapan cermin. Gaun yang berwarna coklat itu memiliki warna hampir sama dengan kulitnya. "Nampak cantik tapi agak seksi di bahagian dada." getusnya dalam hati.

"Tapi takpe sebab ini adalah pengorbanan yang perlu aku buat untuk menjadi artis terkenal sekelip mata." Katanya sambil tersengih melihat dirinya di dalam cermin.

Tanpa berlengah dia terus turun ke lobi hotel dan disambut oleh pemandu kereta yang akan membawanya  ke majlis anugerah gilang gemilang di Arena of Stars, Genting Highlands. Mata pemandu kereta tidak berkelip melihat bahagian tubuhnya yang terdedah itu. Julia tersenyum sinis.

Sesampainya di sana, pintu kereta dibuka oleh pegawai yang menjaga laluan karpet merah dan Julia pun keluar daripada kereta dengan perasaan bangga. Sebaik sahaja kelibatnya dilihat oleh wartawan dan jurukamera maka berduyun-duyun jurukamera mengambil gambarnya. Julia mengambil kesempatan ini bergaya dengan pelbagai posisi yang dirasakan hebat.

Majlis anugerah berlansung dengan jayanya. Walaupun Julia tidak memenangi apa-apa anugerah. tetapi dia merasakan seperti antara pemenang pada malam itu memandangkan rancangannya nampak berjaya. Manakan tidak, setiap mata memandang ke susuk tubuhnya yang mengenakan fesyen yang tidak pernah dipakai artis tempatan.

"Aku berjaya!" 

No comments: